sobota, 16. junij 2018

Bioblitz - Ribniki Rače pri Hočah - sob 16 jun

Večkrat sem že slišal za BioBlitz, vendar se še nisem nikoli udeležil.  Ker traja 24ur ga razdelijo na dva dni od petih do petih. V petek nisem imel časa da bi šel na nočni lov, zato sem šel v soboto zjutraj na dnevnega. Ko sem prišel sem dobil v roke zemljevid in beležko.

Ribniki so naknadno obarvani in označene zanimivejše lokacije
Od metuljarjev so bili Barbara, Nika, Kaja in Nejc. Spet sem bil največji amater, saj so Barbara, Nika in Kaja diplomirane biologinje, ki redno delajo z metulji. Nejc je pa dijak, sam ima bogate večletne izkušnje z dnevnimi metulji širom slovenije.

Ker je to bolj strokvno popisovanje in druženje, sodelovalo je namreč okoli 70 strokovnjakov ki so popisovali vso favno in floro, sem se na začetku pridružil  Barbari in Niki, da malo spoznam sistem, potem sem šel tudi malo po svoje okoli ribnikov in srečal še Nejca in Kajo.

Dan se je začel vroče in sončno, žal se je popoldne pooblačilo in smo zato kakšno uro prej zaključili z metulji. Vrstno ni bilo ravno bogato, vendar sta mi Nika in Barbara pokazali kako razlikovati T. lineola in T sylvestris in že samo zaradi tega se je splačalo priti.

Ob malih ribnikih (lok 2)

Najpogostejše vrste, ki smo jih redno srečevali

  1. Ochlodes sylvanus (v gozdu)
  2. Pieris brassicae 
  3. Pieris rapae 
  4. Pieris napi 
  5. Gonepteryx rhamni 
  6. Celastrina argiolus 
  7. Colias croceus 
  8. Aphantopus hyperantus (v gozdu)
  9. Araschnia levana 
  10. Aglais io 
  11. Maniola jurtina 
  12. Vanessa atalanta 
  13. Brenthis daphne 
  14. Polygonia c-album 
Nekaj primerkov, ki so se pustili ujeti

Ostale 

  1. Papilio machaon 3x (ob lovski koči lok 5)
  2. Leptidea sinapis/reali (ob železnici, lok 1)
  3. Pontia edusa (1x Leon, lok 3)
  4. Lycaena phlaeas 3x (mali ribniki)
  5. Cupido argiades 4x (mali ribniki)
  6. Polyommatus icarus 1x (Nejc)
  7. Argynnis paphia 2-3x
  8. Boloria selene 1x Nika,Barbara (cvetoč travnik, lok 4)
  9. Vanessa cardui - Nika,Nejc
  10. Melitaea athalia 3x (mali ribniki)
  11. Apatura ilia 1x Nejc (lok 2)
  12. Pararge aegeria 3x
  13. Coenonympha pamphilus Nika
  14. Melanargia galathea 5x
  15. Thymelicus sylvestris 3x (lok 1)
  16. Thymelicus lineola Nejc, Kaja

Označil sem Apaturo ilia in Boloria selene, ker sta malo bolj izjemni najdbi sploh B. selene, ki je bolj močvirska vrsta. Vse ostalo bi našel skoraj kjerkoli v takem času. 

Najbolj opazen nočni metulj za katerega so vsi spraševali je bil markanten Abraxas grossulariata. Jaz pa sem še našel eno gosenico pedica, ki se mi je ujela v mrežo. 


Mesoleuca albicillata


Po popisovanju smo poročali o videnemu in se  nato družili ob ciganskemu golažu. Bilo je res prijetno in zagotovo še pridem. 

Vsi podatki so vidni tudi na BioPortalu.

Ni komentarjev:

Objavite komentar