sobota, 1. april 2017

Iskanje gnezd Hromega volnoritca

Včeraj je bil res lep dan in Barabara Zakšek ki preučuje Hromega Volnoritca je objavila da je našla prva gnezda v prekmurju. Zato sem šel malo okoli in iskal cvetoči črt trn in glog. Prva postojanka je bila v medlogu, saj se tam vozim vsak dan mimo in sem opazil da je veliko cvetočega črnega trna. Zapredkov nisem našel sem pa seveda pogledal za metulji. Poleg naštetih v seznamu sem dokaj prepričan da sem videl, malega cekinčka in admirala. Zdelo se mi je tudi da sem videl kapusovega belina, sam je bila najbrž samička citrončka. V preletu sem videl tudi sinje modrega modrina, ki je bila najbrž samička svetlega krlikarja in pa hitroletečega rjavkastega, mislim da metulja. Ta bi lahko bil B. notha. Ne vem morem danes preverit. Presenetla me je tudi Ligdia adustata, ki jo nikoli nisem dobil na luč.

Medlog, Celje (46.249519, 15.226105,46.249605, 15.224795,46.250311, 15.223069)
Leptidea sp., pogost
Aglais io, pogost
Polygonia c-album, 1x
Pieris napi, pogost
Anthocharis cardamines, pogost, samo ♂
Ematurga atomaria , pogost
Genopteryx rhamni, pogost
Pararge aegeria, 1x
Araschnia levana, pogost
Ligdia adustata, 2x

Zapuščeno gnezdo v črnem trnu v Medlogu


Nato sem šel še pogledat na Petriček, videl sem predvsem Araschnia levana, ki so patriljirali po travniku. Nato velikega metulja z belim robom, kar je zagotovo pogrebec, velikega lepotca, lastovičarja in pa roumenookega cupida, ki sem ga prvič videl in pa nikotinega sivčka. Starejši par me je tudi povprašal kaj delam in sem že malo bolje odgovoril. Bežno sem videl tudi admirala, sam ne morem z gotovostjo trdit, žal je črn trn že ocvetel in ni bilo veliko cvetja.

Petriček, Celje (46.230490, 15.231698)
Anthocharis cardamines, ♂, pogost
Leptidea sp.
Araschnia levana, pogost
Pieris napi, pogost
Pieris rapae ♂, 1x
Genopteryx rhamni, pogost
Aglia tau, pogost
Papilio machaon, 1x
Nymphalis polychloros, 1x
Nymphalis antiopa, 1x
Everes argiades, pogost 5x
Erynnis tages, 2x

Ura je bila že 1 in sem šel domov v dramlje, na dovozu se mi je zdelo da sem videl navadnega lešnikarja, sam nisem prepričan. Šel sem še v jarmovec v jelšev gozd, vendar samo za 10 min in poleg citrončkov, belinov in samčov zoric, se videl samo samičko zorice. V preletu sem mogoče videl beli c, kaj več pa si ne upam trdit.

Genopteryx rhamni, pogost
Pieris sp., pogost
Leptidea sp.  
Anthocharis cardamines, pogost

Po južini sma šla z očetom še na pobočje rifnika iskati gnezda hromega volnoritca. Našla nisma nič posebnega. Metuljev ni bilo veliko, ker je bilo že sonce nizko in je kr pihalo. Videl sem mogoče v grmovju nekaj podobnega mrežavčku, vendar mi ga ni uspelo ujeti.

Šentjur rifnik (46.204786, 15.402964)
Glog in črni trd ob cesti
Iphiclides podalirius, 1x

Šenjur naprej od odcepa za kozje (46.199124, 15.419834)
Črn trn
Iphiclides podalirius, 1x
Nymphalis polychloros, 2x

Malo sma se še ostavila pri črnem trnu v soteski ločnice pri grobelnem in šla preko šmarja do ponikve, kjer sma si pogledal rastišče velikonočnice, ki so že ocvetele. Videl sem spet nekaj podobnega mrežavčku, sam mi ni uspelo ujeti in nato domov.

Grobelno,Soteska ločnice (46.193851, 15.475733)
Araschnia levana, pogost

Ponikva, Boletina (46.250682, 15.454957)
Ematurga atomaria
Papilio machaon 1x

Ni komentarjev:

Objavite komentar