sobota, 1. april 2017

Zelene gosenice na pelargonijah

Stari ate se kr naprej pritožuje, da mu zelene gosenice uničujejo palergonije in seveda me je zanimalo kateri metulj je to. Pravi da so gosenice zelene in da so od pedica. Zato sem ga danes prosil naj mi pokaže.


mlada gosenica

odrasla gosenica
svilen zavitek in prazna buba

Gosenica ni od pedica, to se že vidi ker ima 3 pare pomožnih nog in ne dva kot pedici. Tak da je iz družine Plusiinae, ki je del večje družine sovk. In ker je škodljivce kr lahko določit, sem staremu atu sporočil da je je to pogosta Glagovka, Autographa gamma, ki jo lahko vidiš skozi celo poletje ko se hrani na travi čez dan.

POPRAVEK : Ko sem pokazal slike priznanemu strokovnjaku za nočne metulje g. Stanetu Gombocu, je takoj podvomil  v mojo določitev, predvsem zato ker se gosenice zabubijo na listih. Po temeljitem pregledu gosenice res pripadajo sovki Chrysodeixis chalcites, ker imajo dosti krajše dlake od Autographa gamma in ko so gosenice zelo mlade bi morale imeti črne pike.

Zavedlo me je, ker sem gledal skodljivce za palergonije na tujih straneh in videl samo  Autographa gamma , zato nisem niti pogledal za gosenice Chrysodeixis chalcites. Pa tudi moja izkušnje na tem področju so milo rečeno skromne :)  

Ni komentarjev:

Objavite komentar