sobota, 27. oktober 2018

Zadnji jesenčki v Beli krajni

Napoved je bila slaba, vsepovsod rahel dež in oblačno. Vedel sem da morem it nekam kjer je panonska klima, saj je klima osrednje Slovenije že premrzla, da bi našel več kot 5 vrst in te vrste lahko grem iskat tudi ob kasnejšem datumu. Ostale so mi dve opcije pomurje ali bela krajna in , ker je bilo vremenska napoved slabša za pomurje sem se odpravil v belo krajino. Prvoten cilj mi je bil nekje južno od Črnomlja, sam ker ne poznam nobene dobre lokacije, sem šel kr na slepo.

Vas Birče (45.749887, 15.142738)

Na drugi polovici poti, si nisem mogel pomagati, in sem moral skoči ven na cvetoč travnik izven vasi Birče, ker je ravnokar posijalo sonce in zabeležiti dve vrste, ki jih bom ta dan še velikokrat videl.


Pieris rapae in Colias croceus

Bela krajina, Hrast pri Vinici (45.474774, 15.216666)  

Šel sem že mimo kar nekaj travnikov, sam ta mi je padel v oči in sem se ustavil, ura je bila okoli 12 in je bilo še kr oblačno tu pa tam se je prikazalo sonce z vedno dalšimi sončnimi razmaki


Primerki iz zgornje lokacije 

Po kakšni uri sem krenil malo naprej na vrh hriba, kerj ebilo še več cvetočih travnikov in kjer je bilo ves čas sončno do 15 ure, z občasnimi sunki vetra.






Pyrgus armoricanus 1x, zmahan (lok 3)
Pieris rapae  (veliko) 
Colias croceus (veliko, sam nobenega f. helice) 
Gonepteryx rhamni, 1x samček (lok 1)
Lycaena phlaeas 3x (lok 8,13,9)
Polyommatus icarus 2x samček (lok 2)
Issoria lathonia (lok 6,11,10,)
Vanessa atalanta (lok 7,2)
Aglais io (lok 5,3,12)
Polygonia c-album 2x (lok 3,8)
Coenonympha pamphilus 2x (lok 10,4)

Žal mi Admirala in Citrončka nista pustila ujet za sliko, kljub mojim naporom. Opazil sem še tudi velikokrat spregledane nočne metulje velerilca, glagovko, južno plodovrtko in Nomophila nocturelo.

Zadnji postanek, malo pred Vinico (45.466842, 15.236205)


Začele so padati dolge sence, sam sonce je bilo še kar močno, tak da sem sklenil da grem še pogledat do Vinice in lej ga zlomka, kr iz ceste sem videl Colias alfacariensis, ki sem ga iskal celi dan, seveda sem se moral ustaviti. 



Pieris brassicae, samička



Pieris brassicae 1x, samička
Colias croceus (veliko) 
Colias alfacariensis  1x (najbrž, imam primerek) 
Polyommatus icarus 1x samček
Issoria lathonia 1x
Aglais io 1x

Ni komentarjev:

Objavite komentar