nedelja, 8. januar 2017

O meni

Ko sem bil še v osnovni šoli mi je oče večkrat pravil kako je sam zbiral metulje ko je bil v srednji šoli. Eno noč je ulovil velikega rumenega jajamaja in ga nasadil nad vrati tako, da sma ga lahko z sestro opazovala, dokler se ni čez par let razletel pri čiščenju pajkovih mrež.

Zgodbe o njegovih metuljarskih podvigih so me tako navdušile da mi je moral po koncu šolskega leta 1991 naredilti metuljnico in stara mama mi je sešila mrežo za njo.

Imel je eno staro knjigo o dnevnih metuljih europe, ki je bila žal v nemščini vendar je imela veliko slik metuljev ter zemljevide, tako da sem malo vedel kaj lahko najdem na okoliških travnikih.

Od njegovega otroštva je ostalo žal se samo eno napenjalo in kakšnih trideset slik njegovih metuljev, tako da mi je stari ata naredil novo napenjalo in škatljo za metulje.

Malo kasneje je mama odkrila mizarja gospoda Martina Šolinca v šentjurju, ki je izdeloval entomološke škatlje in napenjala za metulje, pri katerem še sedaj kopujem škatlje, in dobil sem štiri napenjala in prav toliko škatelj.

Prvo leto sem bil seveda najbolj navdušen in sem kr veliko lovil, najbolj so me navduševali veliki hitroleteči metulji. Spomnim se kako sem veliko poletnih dni preživel na travniku in domov prinesel veliko metuljev, žal jih potem nisem vse napel oz. sem odlašal tako dolgo da so se posušili.

Lovil sem pretežno velike dnevne metulje lastovičarje, beline in pisančke. Modrinčki in debeloglavčki mi niso bili preveč zanimivi. Nočnih metuljev nisem veliko lovil ker so se preveč poškodovali med usmrtitvijo (metulje sem usmrtil tako kot mi je oče povedal, tako da sem jih stisnil) izjema so bili največji nočni metulji.

Spomnim se da sem metulje dvakrat lovil na morju, v robanovem kotu in enkrat smo celo šli na enodveni izlet na nanos da sem ulovili Zerithio polixeno.

Pri 32 letih, me je spet zamikalo da bi se malo podil za metulji, vendar čez dan ne bi šlo zato sem se odločil da se bom raje osredotočil na nočne metulje. Sprva sem razmišljal da bi postavilja pasti in ko sem naredil prvo sem jo sprobal kr na balkonu. Ni bilo ravno veliko metuljev vendar, tudi te nisem znal določit. Čez 14 sem naročil živosrebrno žarnico in prišlo je je dvakrat več metuljev, vendar sem le redke znal določ. Tako da sem prvo sezono samo zbiral primerke in jih čez zimo določeval. Naslednjo sezono sem že imel dost pregleda da sem večino metuljev popisal in zbiral samo neznane primerke. Trenutno je večino primerkov iz mojega balkona in nekaj dnevnih in nočnih iz podpece, dramelj in obiskih pri drugih metuljarih.     

 


   

Ni komentarjev:

Objavite komentar