četrtek, 8. november 2018

Krhljev molj na obisku

November ni ravno mesec, ko vidiš veliko vešč po stanovanju. Tak da je vsaka precej opazna. Vendar ko vidiš to spodnjo na sliki, je velika verjetnost da boš videl še kakšno. Za razliko od ostalih vešč, ki se v stanovanju znajdejo naključno, ker jih privabi luč ali zavetje. Krhljev molj pride iz trgovine skupaj z hrano ali pa od bližnjih sosedov.

Krhljev molj, ki počiva na steni


Gosenica v rižu, buba v droptinah, gosenica v muislijih in gosenica od blizu.
Ko sem našel prvega sem šel pogledat omarico če imam kolonijo ali pa je samo naključni obiskovalec od sosedov. In kar takoj sem ga našel v rižu, droptinah, muislijih in ovsenih kosmičih. Najdeš ga zlahka, ker gosenice predejo tanke svilene niti in če pogledaš proti dnu vrečke vidiš kako koščki hrane visijo iz oboda vrečke. Prav tako je veliko drobnega materiala, sam svilene niti so najboljši pokazatelj, saj jih gosenice kar pridno predejo za zaščito in v njih se tudi zabubijo. Čeprav sem vrgel vstran vso hrano kjer sem jih našel, sem še kakšne tri tedne srečeval metulje po stanovanju. Razlog je najbrž v tem, da ko gosenica odraste, išče prostor za zabubljanje in se zabubi, če ima možnost izven vrečke s hrano. Na veliko presenečenje sem jih decembra še slučajno našel v zaprti vrečki širokih rezancev, gosenice so prišle v vrečko, sam odrasli metulji pa niso mogli uiti in so tam tudi umrli.

Ljudje čisto preveč panično reagirajo ko jih najdejo in zmečejo vso hrano vstran. Tudi če poješ kakšnega ni nič narobe, če ti pa je škoda hrane, pa vso hrano v kateri jo najdeš, zamrzneš za kak dan in s tem uničiš vse gosenice in tudi najmanjša jajčeca.

Prijateljem se tudi lahko pohvalite, da ste v stanovanju našli tropsko veščo, saj Plodia interpunctella prihaja iz tropskih predelov azije.

Ni komentarjev:

Objavite komentar