petek, 21. september 2018

Gosenica v paradižniku

Bil je petek zjutraj in zahotelo se mi je malo paradižnika za zajtrk. Na moje začudenje najdem v njemu premrzlo gosenico. Revica je bila v hladilniku na 5-10 stopinj 5 dni. Saj je bil paradižnik nabran v nedeljo.




Dal sem jo v malo plastično posodico skupaj z paradižnikom in prekril z nogavico, da ne more pobegniti.

Čez 5 dni sem opazil, da jo paradižnik nič več ne zanima in, da se samo sprehaja naokrog po posodi. Takoj sem vedel, da je čas da se zabubi in da išče primerno mesto. Gosenice se lahko zabubijo, na steblih, listih, v odpadlem listju in v rahli zemlji. In ta vrsta ima rada zemljo. Zato sem iz posodice odstranil paradižnik in gosenico, ter notri nasipal zemljo iz ene umrle lončnice.



Tako ko sem jo položil na zemljo se je začela vkopavati kot črv in že čez minutko izginala pod zemljo. Posodo sem zopet pokril z nogavico in čakal. Enkrat na teden sem jo malo zalil, zato da ostane zemlja vsaj malo vlažna, tako kot v naravi.

Ker je bil september in ker je bila 5 dni v hladilniku nisem vedel, kdaj se namerava izleči. Saj to se gosenica odloči par dni preden se zabubi. Tako da lahko bi bilo čez 3 tedne ali pa junija naslednje leto.

Na moje veliko veselje se odločila da bo tri tedne dovolj in 21. oktobra. Sem v nogavici našel odraslega metulja južne plodovrtke.


Po slikanju sem jo spustil, kar skozi balkon, saj se ta vrsta dobro v urbanem okolju, sploh na vrtičkih. In tudi v naravi sem jo še srečal tja do novembra.

Ni komentarjev:

Objavite komentar