nedelja, 14. oktober 2018

Dnevni popis - Črnuče - Dovjež ned 14 okt

Celi teden je bila prava jesenska vročina in me je mikalo da bi šel ven na travnike. Žal preden bi prišel iz službe bi že bil skoraj mrak, tako da sem moral počakati na vikend. Takoj ko se je okoli 11 ure megla pošteno dvignila, sem se odpravil. Kot cilj sem si zadal da poiščem temnega cekinčka, ki ni redka vrsta, vendar vztraja kar dolgo v jesen in ni zelo pogost in na vsakem travniku. Zato sem se odpravil v Črnuče da pogledam v vranjo dolino, kjer še nisem bil. Ko sem prišel me je presenetilo število ljudi na začetku poti, očitno je ta dolina priljubljena sprehajalna pot. Malo so me čudno gledali zaradi mreže, šel sem višje v dolino pregledal par travnikov in našel nič drugega kot par navadnih senožetnikov. Vsi travniki so bili tudi pokošeni in še kar je bila močna rosa, zato sem se obrnil nazaj in sklenil da poiščem bolj cvetoče travnike. Sam preden sem šel sem še pregledal cvetoč travnik pri parkirišču in sem na mojo veliko srečo našel samičko temnega cekinčak in še par jesenčkov.

Primerki iz Črnuč

  • Pieris rapae  1x
  • C.crocea (pogost)
  • Lycaena phlaeas 1x
  • Lycaena tityrus 1x (samička)
  • Aglais io  1x







Ker sem našel temnega cekinčka sem se odpravil še v Roje - Dovjež poiskat meni znane cvetoče travnike in kjer sem preživel večino sončnega popoldneva. Ob tretji uri sem se opravil še na jarške prode da pogledam za močvirskim cekinčkom, vendar je bila ura že prepozna sem videl samo senožetnike. Neverejetno da celi dan  nisem videl, nobenga citrončka, admirala, pogrešal sem tudi C. alphacarensis in P. edusa.

  • P. icarus 5x (lok 5,4,8 samčki in samičke)
  • Pieris napi, čist bogi 1x (lok 1)
  • Issoria lathonia 3x (lok 6,8)
  • Polygonia c-album 2x (lok 6,2)
  • Leptidea sinapis/reali 1x (lok 7)
  • Pieris brassicae 1x  (lok 4)
  • Coenonympha glycerion, samička 1x (lok 3)
  • Coenonympha pamphilus, 2x  (lok 6,3)
  • P. rapae 3x (lok 4,8)
  • Aglais io 8x (lok 1,6, 10)
  • C.crocea (pogost vsepovsod, 2x f. helice lok 8)  


Primerki iz Dovježa
Na lokaciji 6 sem na širokolistnem trpotcu našel tudi marknatno gosenico Acronicta rumicis. Slikana je doma, potem sem jo seveda spustil nazaj v naravo.

Acronicta rumicis, obrambna drža, stranske oznake
Acronicta rumicis, zgornja stran


Ni komentarjev:

Objavite komentar